Verkkokauppa

Pixologic ZBrush

945,00  762,10  (alv.0%)

Pixologic ZBrush asettaa alan standardin digitaaliselle kuvanveistolle ja maalaukselle. Saat myös samat työkalut kuin elokuvastudiot.

Osasto: Avainsanat tuotteelle ,

Kuvaus

 

Pixologic ZBrush

Pixologic ZBrush pähkinänkuoressa: ZBrush asettaa alan standardin digitaaliselle kuvanveistolle ja maalaukselle. Sen ominaisuuksien avulla voit käyttää muokattavia siveltimiä virtuaalisen saven muotoiluun, tekstuuriin ja maalaamiseen reaaliaikaisessa ympäristössä, joka antaa välittömän palautteen. Kun käytät ZBrushia saat käyttöösi samat työkalut kuin elokuvastudiot, pelinkehittäjät, lelusuunnittelijat, korusuunnittelijat, auto/ilmailu suunnittelijat, kuvittajat, mainostajat, tutkijat ja muut taiteilijat ympäri maailmaa. Itse asiassa olemme jopa saaneet Oscar palkinnon ZBrush tekniikasta.

Lyhyesti sanottuna ZBrush on taiteilijoiden luoma taidetyökalu taiteilijoille. Sen avulla voit luoda vain mielikuvituksesi rajoittamia malleja ja piirroksia nopeudella, jonka avulla voit erottua nykypäivän nopeatempoisesta teollisuudesta.

Valmistajan sivut

Pixologic ZBrush Pohjaruudukon luominen

Kuten kaikki muutkin asiat elämässä, minne voit mennä riippuu yleensä siitä mistä aloitat. Upea valmis malli vaatii laadukkaan pohjaruudukon. Pixologic ZBrush tarjoaa arsenaalin työkaluja tämän tehtävän helpoittamiseksi ja varmistaa, että mitä tahansa ajatteletkin, on olemassa tapa saada täydellinen pohja ja viedä se seuraavalle tasolle.

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist James W. Cain

 

  • Scluptris Pro: Ohita monikulmion jakauman rajoitukset ja yksinkertaisesti veistä! Sculptris Pro lisää (tesselaa) ja poistaa (tuhota) monikulmioita dynaamisesti missä ja milloin tahansa. Se tekee tämän siveltimen vedon aikana reaaliaikaisessa prosessissa nimeltä Tessimation. Tämä vapauttaa sinut keskittymään kokonaan ulkonäköön jota koitat saavuttaa.
  • DynaMesh on täydellinen ratkaisu vapaamuotoiseen kuvanveistoon, koska se poistaa kaiken tarpeen keskittyä topologisiin rajoituksiin. Muuta mallin yleistä muotoa työntämällä tai vetämällä, lisäämällä erilaisia geometrisiäkappaleita yhdistämään tai jopa poistamaan geometria samalla tavalla kuin Boolen operaatiolla.Kun Scluptris Pro säätää dynaamisesti ruudukkosi kolmioita veistäessäsi, DynaMesh uudelleenjakaa mallin monikulmioita neliöiksi.
  • ZModeler: Vaikka Pixologic ZBrush tunnetaan parhaiten orgaanisesta veistämisestä, sen kovan pinnan ominaisuuksia ei pidä aliarvioida. ZModeler järjestelmä on suunnitelu erityisesti alhaisen polymallin mallintamiseen helppo käyttöisillä ja erittäin intuiviivisilla kontroleilla reikien luomiseen, reunasilmukoiden lisäämiseen, monikulmioiden pursottamiseen ja paljon muuta.

 

 

 

 

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Joseph Drust

 

  • Live Boolean: Monet mallit ovat oikeastaan vain joukko muotoja, jotka yhdistyvät muodostaen siittä yksityis kohtaisemman muodon. Live Boolean ottaa tämän konseptin ja käyttää sitä, ja tarjoaa tavan lisätä malleja helposti yhteen, vähentää niitä toisista ja paljon muuta. ZBrushin järjestelmästä tekee ainutlaatuisen se että tämä toiminto tapahtuu reaaliajassa, jolloin voit nähdä tarkalleen, mitä tulet saamaan ennen varsinaisen sulautumisen aloittamista. Tämä tarjoaa poikkeuksellisen helppokäyttöisyyden ja ennennäkemättömän hallinnan.
  • ZSpheres: Jos olet koskaan lisännyt savea lanka-ankkuriin, tiedät tarkalleen miten ZSpheres toimii. Piirrä yksinkertainen luuranko/tikku-ukko ja Pixologic ZBrush täydentää sen todellisella topologialla.
  • Mannequins: Evoluutio ZSpheresiin on mannekiini järjestelmä. Kirjastossa on laaja valikoima sekä humanoideja että eläinhahmoja, joten mallinuket ovat helppo lähtökohta tutkiessasi kohtausta, jonka haluat luoda ennen mallinnuksen aloittamista.

 

 

 

ZRemesher: Kun olet lukenut edellä luetellut ominaisuudet, olet ehkä ajatellut millaista topologiaan luodaan. ZBrushin kauneus on että sinun ei tarvitse huolehtia siittä! Voit vapaasti tutkia ja antaa mielikuvituksesi viedä sinut sinne minne se haluaa tietäen, että ZBrush voi muuttaa monikulmionsa käyttökelposeksi pohjaruudukoksi jossa on puhtaat reunasilmukat ja monikulmion virtaus.

 

 

Pixologic ZBrush Mesh Detailing

Olipa luotu ZBrushissa tai luotu muualla, kun perusruudukko on valmis on aika aloittaa yksityiskohdat. ZBrushissa on vankka työkaluvalikoima tämän saavuttamiseksi.

ZBrush Artist Juras Rodionovas

 

Multi-resolution Mesh Editing Perinteisten mallinnusmenetelmien luotainen ongelma on, että kun jaat ruudukkosi olet lukittu malliisi. Ei ole mitään keinoa palata taaksepäin ja tehdä muutoksia makrotasolla uhraamatta kaikkea mitä on tehty korkeammilla resoluutioilla. Pixologic ZBrush poistaa tämän rajoituksen monitarkkuuksisen alajakoeditoinnin avulla, josta se sai Oscar palkinnon. Tämän järjestelmän avulla voit vapaasti siirtyä alajakotason välillä milloin tahansa ja tehdä muutoksia siellä, missä ne ovat sopivimpia. Nämä muutokset heijastuvat automaattisesti mallin kaikilla muilla tasoilla.

 

 

 

Sculpting Brushes: ZBrushin luomisen pääasiallinen työnkulku perustuu sivellinjärjestelmään, jota voidaan myös moduloida käyttämällä grafiikkatabletin kynän painallusta. ZBrush toistaa aidon siveltimen tai kuvanveistotyökalunluonnollisen tunteen käyttämällä kynän kärkeen kohdistettua painetta muuttaakseen digitaalisen sivellin vedon monin tavoin. Siellä on harjoja joilla voi nipistää, siirtää, rakentaa pintaa, taltata, leikata mallin läpi ja paljon muuta. voit jopa käyttää muita 3D malleja siveltiminä lisäämällä geometria niiden pintaan.

 

 

  • Noisemaker: Sen lisäksi että ZBrush pystyy lisäämään yksityiskohtia käsin, se tarjoaa järjestelmän pintatietojen prosessuaaliseen luomiseen kohokuvioiden avulla. Valitse ykstyiskohta tyyppi säädä muutamia yksinkertaisia parametreja ja käytä sitten tätä mallia kokonaisuudessaan tai rajoittamalla se tiettyyn alueeseen. Voit jopa yhdistää erilaisia melutyyppejä erittäin monimutkaisten tehosteiden luomiseksi. Noise järjestelmä on ihanteellinen sekä koville pintatöille että orgaanisille yksityiskohdille.
  • HD Geometry: ZBrush Pystyy helposti käsittelemään 20 miljoonan monikulmion malleja useimmissa tietokoneissa, jopa 100 miljoonaa huippuluokan koneissa. Tämä on yksityiskohtaisempaa kuin 8K kartta. Mutta joskus haluat vielä enemmän, ja tässä HD geometria tulee peliin. Tämän ominaisuuden avulla ZBrush voi työskennellä jopa miljardin monikulmion mallien kanssa.  Anna mielikuvituksesi lentää!

 

3D Painting & Texturing

 

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Aiman Akhtar

 

PolyPaint: koska ZBrush toimii kymmenien miljoonien monikulmioiden kanssa reaaliajassa voit maalata suoraan mallin pinnalle määrittämättä ensin tekstuuri karttaa tai UV-valoja. Tämä tarjoaa merkittäviä etuja tavanomaiseen työnkulkuun verrattuna. Rakennekartan resoluutiota ei tarvitse päättää etukäteen. Tämä on erityisen arvokasta, jos huomaat että tarvitset enemmän yksityis kohtia alueeseen kuin luulit. Sen sijaan että maalaisit uuden, suuremman tekstuurikartan voit siirtää olemassa olevat pintatiedot suuremmalle kartalle ilman uudelleen käsittelyä. Sinun ei tarvitse tehdä edes UV purkamista ennen tämän maalauksen aloittamista. Itse asiassa sen ansiosta ZBrush voi projektoida yksityiskohtia (sekä veistettyjä että maalattuja) mallista toiseen, voit saada täysin maalatun mallin ennen kuin sinulla on edes valmis animaatioruudukko. Sen sijaan voit kopioida kaiken lopulliseen pohjaruudukkoon kun se on kuitattu.

 

 

 

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Michael Pavlovich

UV Master: rakennekartan luomiseksi tai käyttämiseksi malli tarvitsee ensin UV-valot. Nämä ovat 2D koordinaatteja, jotka kertovat kaikille 3D sovelluksille miten tekstuuria käytetään mallissasi. Useissa ohjelmissa näiden UV-valojen luominen on ollut aikaa vievä haaste, joka vaatii korkeaa teknistä asiantuntemusta ja joilla on vain vähän tilaa luovuudelle. UV Masterin avulla voit luoda erittäin tehokkaita UV-valoja mallillesi useimmissa tapauksessa yhdellä klikkauksella. jos haluat hallita enemmän tätä automaattista prosessia on ominaisuuksia, jotka tarkentavat saumojen sijoittelua tai lisäävät pikselitilan määrä tietyille mallisi alueille. Se on sekä intuiivinen että nopea, joten voit palata luovuuteen ilman turhaa touhuamista.

 

 

 

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Majid Ismaeily

 

 

Rendering: Käytätpä ZBrushia itse kuvitustyökaluna tai osana ainimaation tuotantoputkea, haluat jossain vaiheessa näyttää työsi muille. ZBrushin tehokas renderöintijärjestelmä nimeltä BPR (Best Preview Render) mahdollistaa tämän.

 

 

 

 

 

Enviromental Map Support

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Mike Jensen
  • Environment Maps: käytä suosikki paniraamakuvasi ZBrushin taustana ja intergroi mallisi ympäristön valaistukseen ja väritykseen renderöinnin aikana. Olipa kuvasi 8 bittinen tai täysi HDRI, sen käyttäminen ympäristönä on yhden klikkauksen päässä.
  • BPR Passes: ZBrushissa on laaja valikoima sudattimia, jotka voidaan lisätä kohtaukseen sen renderöinnin jälkeen. Kaikki nämä suodattimet voidaan sekoittaa ja sovittaa toisiinsa säätämällä renderöityä kuvaa välittömästä ilman ulkoisen kuvankäsittelyohjelman käyttöä. Säädä terävyyttä, syvyyttä, varjon värejä ja paljon muuta.
  • BPR Filters: ZBrushissa on laaja valikoima suodattimia, jotka voidaan lisätä kohtaukseen sen renderöinnin jälkeen. Kaikki nämä suodattimet voidaan sekoittaa ja sovittaa toisiinsa säätämällä renderöityä kuvaa välittömästi ilman ulkoisen kuvankäsittelyohjelman käyttöä. Säädä terävyyttä, syvyyttä, varjojen värejä ja paljon muuta.

 

 

 

Pixologic ZBrush
ZBrush Artist Shane Olson

 

 

 

  • Non-Photoreal renders (NPR): BPR suodatinjärjestelmän kehitys, NPR on sarja erityisiä suodattimia jotka on suunniteltu erityisesti saamaan renderöinnin näyttämään vähemmän valokuvalta ja enemmän kuvitukselta. Tällä järjestelmällä mallisi voi näyttää käsin piiretyltä kun olisi otettu sarjakuvan sivulta tai voi näyttää jopa suunitelmana.
  • Difference Maps: vaikka ZBrushia voidaan käyttää alusta loppuun useimmissa tapauksissa se toimii osana putkilinjaa. Tämä tarkoittaa, että sinun on voitava saada kaikki tietosi ZBrushista toiseen ohjelmaan, kuten animaatiopakettiin. Tämän saavuttamiseksi ZBrushin avulla on helppo luoda normaaleja karttoja ja/tai siirtymäkarttoja (mukaan lukien 32 bittiset kartat), jotka voidaan viedä yhdessä perusruudukon kanssa. Tästä syystä ZBrush vertaansavaille oleva sovellus yksityiskohtaisten mallien yksityiskohtien laatimiseen.

 

 

ZBrush valmistajan sivut