Verkkokauppa

3DCoat 3D mallinnusohjelma

470,00  379,03  (alv.0%)

Osasto: Avainsanat tuotteelle ,

Kuvaus

3DCoat 3D mallinnusohjelma

 

 

 

 

 

3DCoat 3D mallinnusohjelma

3DCoat 3D mallinnusohjelma on sovellus, jossa on kaikki työkalut joita tarvitset 3D ideasi siirtämiseksi digitaalisen saven aihiosta aina tuotantovalmiiksi, täysin kuvioiduksi orgaaniseksi tai kovapintaiseksi malliksi. Nykyään 3DCoat on opittavissa yli 300 yliopistossa, korkeakoulussa ja koulussa ymäpäri maailmaa.

Valmistajan sivut

EASY TEXTURING & PBR
3DCoat 3D mallinnusohjelma
  • Microvertex, Per pixrel tai Petex maalaus lähestymistavat.
  • Reaaliaikainen fyysisesti perustuva renderöintinäkymä HDRL:llä.
  • Älykkäitä materiaaleja ja helppoja asennusvaihtoehtoja.
  • Useita maalikerroksia.
  • Suosittuja sekoitus muotoja.
  • Tukee Wacom tai Surface kynää, 3Dconnexion navigator, multitouch surface pro.
  • Kerrosryhmät.
  • Hyvä Photoshop intergraatio.
  • Teksuurin koko jopa 16k.
  • Nopea Ambient Occulsion ja Curvature mapin laskenta.
  • Monipuolinen työkalu sarja kaikenlaisiin maalaustehtäviin

 

3DCoat 3D mallinnusohjelma
Tässä time-lapse GIF näet robotin tekstuurin luomisprosessin käyttämällä vain tavallisia älykkäitä materiaaleja. Vain niiden asetukset muuttuvat hieman.

 

 

  • Tässä artikkelissa näytämme, kuinka voit yksinkertaisesti ja ammattimaisesti luoda tekstuureja mallillesi.
  • 3DCoat on sovellus helppoon 3D mallin teksturointiin. Vaikka ohjelma on helppo hallita, se on suunniteltu ammattikäyttöön joten voit luoda erittäin korkealaatuisia tuotteita sen avulla.
  • Ohjelmassa on kaikki edistykselliset teksturointi teknologiat.
  • Älykkäät materiaalit
  • Maalaa UV kartoitetulla verkolla
  • Vertex maalaus

 

 

 

 

 

Käsinmaalaus 3DCoatissa

3DCoat 3D mallinnusohjelma

 

  • 3DCoat 3D mallinnusohjelma on ohjelma jossa on monia ominaisuuksia. Täällä voit tehdä kuvanveistoa, mallinnusta, luoda UV säteitä ja renderöidä. Tämän lisäksi 3DCoatissa on myös hämmästyttävä huone teksturointiin.
  • Aikanaan, jolloin 3D grafiikka alkoi vasta kehittyä ja 3D standardit olivat vasta muotoutumassa, teksturointi tehtiin piirtämällä vain painettuun UV karttaan. Niin monia tekstuureja luotiin sarjakuville. Tämä periaate oli kuitenkin hankala ja monimutkainen, joten nykyään kaikilla 3D editoreilla on käsinmaalaus 3D mallin päälle. Tämän periaatteen ansiosta työskentely on erittäin helppoa, koska minkä tahansa mallin tekstuurin luomiseksi sinun tarvitsee vain piirtää kuten 2D grafiikkaeditorissa.

 

 

3D hahmon luominen 3DCoat ohjelmalla

3DCoat 3D mallinnusohjelma

 

  • Jotta voit oppia luomaan 3D hahmotaidetta 3DCoatilla, sinun on tiedettävä ohjelman perusperiaatteet. 3DCoat on ohjelma jossa on monia erialisia ominaisuuksia ja työkaluja. Ohjelman käyttöliittymässä on 6 huonetta, joissa voit suorittaa erilaisia tehtäviä.
  • Maalaushuoneessa voit teksturoida mallisi ja käyttää materiaaleja. Voit myös luoda omia materiaaleja ja tekstuureja.
  • Tweak huoneessa voit muokata monikulmio ruudukkoa.
  • Retopo huone on paikka, jossa voit uudistaa mallisi ja tehdä monikulmaisen mallinnuksen.
  • UV huone tarjoaa kätevän ja monipuolisen työkalusarjan UV karttojen kanssa työskentelyyn. Täällä voit luoda manuaalisesti tai automaattisesti nopeasti korkealaatuisia UV karttoja.
  • Sculpt on yksi suosituimmista huoneista, jossa voit veistää minkä tahansa esineen. Kaksi tekniikkaa joita voit käyttää samanaikaisesti vokseli ja pintatilat antavat sinulle lukuisia veistoksellisia ominaisuuksia.
  • Render huoneesta näet nopeasti, miltä mallisi näyttää räätälöidyn valon ja ympäristön avulla.

 

 

Siirtymäkartta 3DCoatissa

 

 

  • Siirtymäkartta ja normaalikartta ovat kaksi erittäin tärkeää työkalua, joita ilman teksturoidut kohteet eivät näyttäisi täysin realistisilta.
  • Siirtymäkartoitus on teksturointimenetelmä, joka eroaa parallaksikartoituksesta, tavallisesta kartoituksesta ja kuoppakartoituksesta siinä, että se käyttää pisteiden (ruudukon) siirtymistä kuvioidulla pinnalla syvyyden ja helpotuksen luomiseksi.
  • Varjot, enemmän yksityiskohtia, siluetit ja parempi syvyyden tunne.

 

 

 

 

 

Digitaalinen kuvanveistäminen 3DCoatissa

 

  • 3DCoat on digitaalinen kuvanveisto ohjelmisto jota käyttävät monet taiteilijat ja suunnittelijat ympäri maailmaa. Se on luotettava ohjelma jossa on kaikki tarvittavat ja kätevät kuvanveistotyökalut.
  • Tämä 3D kuvanveisto ohjelmisto auttaa sinua suorittamaan kaikki tehtävät nopeasti ja tehokkaasti. Suuren instrumenttisarjan ansiosta voit mallintaa mitä tahansa, olipa kyse orgaanisista malleista tai ajoneuvoista, kuvitteeliisista esineistä, kasveista, huonekaluista ja paljon muuta.
  • Voxel kuvanveisto on tila, joka eriää pinta ja monikulmioista, koska siinä ei ole monikulmioita. Vokselit ovat kolmiulotteisen avaruuden kaksiulotteisten pikselien analogi. Voxel malli on täytetty sisältä.
  • Pintatila tämä tila käyttää monikulmiojärjestelmää. Ruudukko jaetaan kolmioiksi. Tässä tilassa on hyvä tehdä 3D mallisi viimeinen työ, koska voit säätää monikulmioiden määrää valittua aluetta kohden. Jos haluat monikulmoiden määrän olevan korkea vain jossain paikassa käytä työkaluja pintatilassa.

 

 

 

  • Voit myös pintatilassa luoda helposti teräviä reunoja sinne missä niitä tarvitset, tai erittäin tasaisen pinnan.
  • Elävä savi tämän työkalun avulla voit säätää eri monikulmioiden määrää ruuduokkoa kohti. Täältä näet kuinka uusia monikulmioita lisätään tarpeen mukaan. Tämän ominaisuuden avulla voit luoda hyvin pieniä yksityiskohtia lisäämättä monikulmoita koko ruudukkoon.
  • Myökky tämä työkalu luo ruudukon käyrien avulla. Piirrät vain käyrät 3D tilaan ja sinulla on 3D objekti joka auttaa sinua tekemään aihioita nopeasti jatkuvaan veistämiseen.
  • Leikkaus työkalu on yksi hyödyllisimmistä työkaluista. Työkalun avulla voit tehdä esineeseen erilaisia reikiä ja asettaa syvyysrajan.

 

Retopologia

 

  • 3DCoat on taiteilijoille ja 3D kehittäjille tarkoitettu ohjelmisto, jolla on laaja valikoima ominaisuuksia 3D tuotantoon. Se tarjoaa myös käteviä retopologiatyökaluja kuten markkinoiden johtavan automaattisen retopologian.
  • 3DCoat on retopologiaohjelma joka sisältää kaikki kehittyneet tekniikat korkealaatuisen topolpgian luomiseksi. Toiminnon avulla voit luoda retopologiaa eri tarkoituksiin ja tehtäviin. Sen kätevät työkalut ja ominaisuudet nopeuttavat työtäsi huomattavasti.
  • 3DCoat on myös automaattinen retopolpgiaohjelmisto. Automaattinen retopologia on erittäin hyödyllinen ja tärkeä 3Dcoat työkalu. Tämän ominaisuuden avulla voit tehdä monia malleja kerralla ja nopeasti. Automaattinen retopologia toimii parhaiten orgaanisten ja pehmeiden mallien kanssa.

 

 

 

  • Lisäys/puolitus työkalu: Toimii siten että asetat vain monikulmion pisteet ja näet ohjelman napsauttavan niitä viiteruudukkoon. Napsauta vain ja saat monikulmion. Myös tässä retopologiatyökalussa voit lisätä reunan.
  • Pisteet/Kasvot työkalu: Aseta pisteitä, kun siirrät hiiren niiden väliin saat pienen esikatselun siittä miltä monikulmio näyttää ja kaksiosklikkaa sitä sijoittaakseesi sen. Tämän työkalun avulla voit myös siirtää kärkipintoja ja reunoja. Kaksoisklikkaa haluamaasi elementtiä ja raahaa. Tämän ominaisuuden avulla voit nopeasti tehdä haluamasi topologian.
  • Quads työkalu: On toimiva tapa klikata reunaa ja sijoittaa nelinkulmion seuraava piste ja sitten viimeinen piste. Tämä napsauttaa sen olemassa oleviin pisteisiin pisteiden/kasvojen työkalun tekemiin sinisiin pisteisiin. Kun olet suorittanut quadin se asetetaan ja voit jatkaa piirtämistä.
  • Strokes työkalu: Tämä on toinen hyödyllinen työkalu suuren määrän monikulmioiden tekemiseen nopeasti.