Brazil

Brazil

Tuotteiden suunnittelu
Brazil voi auttaa sinua suunnitelmiesi visualisoinnissa eri tyylien laajassa valikoimassa, fotorealisista visualisoinneista viivapiirroksiin ja piirrustuksiin. Joustavat kamera asetukset auttavat saavuttamaan realismin. Sekoita ja sovittele fotorealistisia ja kuvitus kuva visualisointi tyylejä. Simuloi suuria joukkoja monimutkaisia materiaaleja – kaikkea kovista heijastavista materiaaleista pehmeisiin läpikuultaviin muoveihin.

Korujen suunnittelu
Brazil on ihanteellinen visualisoija koville pinnoille ja monimutkaisille valon vuorovaikutuksille joita tarvitaan korujen suunnittelussa. Difuusio materiaaleissa sekä HDRI valaistus luovat loistokkaita jalokiviä. Realistinen valaistus kaustisten fotonien heijastuksien ja taittokyvyn läpi. Kehittyneet kamera toiminnot, kuten alan syvyys, auttaa osoittamaan mittakaavan ja visualisoinnit näyttävät fotograaffisilta.

Kuljetusvälineiden suunnittelu
Terävä visualisointi ja monitasoiset materiaalit auttavat Brazilia simuloimaan monimutkaisten materiaalien viimeistelyä jota tarvitaan lentokoneissa, junissa ja autoissa. Helppokäyttöinen HDRI valaistus muodostuu napautuksella. Tarkat heijastukset vastaavat pinnan muotoja. Tarkka varjostus ja joustavuus kameran linsseissä auttavat luomaan mittakaavan hahmottamista kuvissasi.

Arkkitehtuurinen suunnittelu
Brazilin visualisointi moottorilla on suorituskykyä ja joustavuutta kaikenlaisten ulkotilojen, sisutuksien ja maisemoinnin visualisointiin. Yleinen valaistus ja alan standardi IES fotometrinen aineisto valaistuksen valmistajilta. Auringonvalo järjestelmä mahdollistaa sivulle tietyn päivänvalo tutkimuksen. Kehittyneiden, realististen materiaalien avulla työskentelet yhtä hyvin niin sisä- kuin ulkotilojen parissa.

 

BRAZIL OMINAISUUDET

Korkea suorituskyky, integroitu visualisointi Rhinolle. Huippu artistit ja suunnittelijat kaikenlaisilta aloilta luottavat Brazilin rendaus moottoriin heidän kaikkein vaativimmissa töissään. Olit sitten näyttämässä viimeisintä muotoilua uudelle kännykälle, tekemässä sivuston tarkkoja visualisointeja uudelle lomakeskuksen hotellille tai tuottamassa kuvia uusimmasta koru mallistasi, Brazil voi auttaa sinua luomaan upeita mielikuvia nopeasti ja helposti.

Tämä kuva on visualisoitu Rhinon Brazililla ja se näyttää kehittyneet toiminnot joita et löydä yksinkertaisimmista visualisointi käyttöjärjestelmistä:

Viisi korostettua kohtaa tässä kuvassa edustavat kehittyneitä toimintoja: (1) Säteenseuranta, (2) Kehittynyt valaistus, (3) Toon-visualisointi, (4) Syvyysterävyys, (5)Prosessuaaliset teksturit.

Raytracing materiaalit
Brazilin rendaus moottori käyttää säteenseuranta menetelmää. Säteenseurannan etuna on simulointi joka näyttää kuinka valokuvat todellisuudessa käyttäytyvät: vaikka säteenseuranta ei ole rajoitettu realistisiin ratkaisuihin se tuottaa kaikkein fotorealistisimpia kuvia joita tämänpäivän käyttöjärjestelmissä on saatavilla.

Brazilin kehittynyt säteenseuranta moottori simuloi monia efektejä suoraan Brazilin laajaan materiaali malliin:
Heijastus
Taittuminen (läpinäkyvyys)
Hajonta (prismaattinen sateenkaari efekti)
Pinnanalainen ripottelu (hajavalo lähetetään materiaaleihin kuten vaha ja iho)
Kiiltävät heijastukset (epäselvät tai harjatut materiaalit)

Yhdessä Brazilin materiaalien kanssa esittelemme uuden käyttöliittymän editoimaan materiaaleja, mukaanlukien realiaikainen esikatselu ja materiaalien ”vedä ja tipauta” toiminnon tuki.

Kehittynyt valaistus
Rhino tukee piste, kohde, suunta, lineaarisia ja suorakulmaisia valo objekteja, yksinkertaisilla ominaisuuksilla, kuten väreillä, aktiivikohdilla ja varjo tietotyypin muuttamisella. Brazil lisää noin 100 uutta valo-ominaisuutta. Valo ominaisuuksien määrä voi tuntua pelottavalta, mutta suurinta osaa näistä asetuksista tarvitaan vain muutamassa tietyssä tapauksessa.

Brazil valo-ominaisuuksiin kuuluu:
Rapautuminen (valojen himmeneminen suhteessa kohteen etäisyyteen)
Vaimennus (vahvistaa kirkkautta suhteessa kohteen etäisyyteen)
Tarkennuksen säätö (suorakaiteen muotoinen, kartiomainen, sylinterimäinen jne.)
Projektiot (säteilevät kuvat tai prosessuaaliset tekstuurit värien sijasta)
Poisjättöluettelo ( valot sivuttavat tietyt objektit näytössä)

Brazil esittää myös polttoväli tappeja ja vaimennus alueita valituille valoille ikkunanäkymässä, joten voit nähdä asetustesi vaikutukset realiajassa. Brazilissa on mukana myös uusi Sun hallinta joka mahdollistaa auringon tarkan sijoittamisen minne tahansa maailmassa.

Toon ja NPR
Brazilissa on ei-fotorealistisia (NPR) efektejä kuten toon-varjostus. (Car)Toon-varjostukset toimivat yhdessä fotofealististen varjostusten kanssa, joten voit sekoittaa lasia, harjattua metallia ja toon yhteen kuvaan menettämättä mahdollisuutta käyttää epäsuoraa valaistusta, syvyysterävyyttä tai muita efektejä.

Voit tarkentaa täydennyksen ja painovärien toimintaa, mukaanlukien:
Monitasoinen maali täyttö (erilliset välit sovellettu perustuen kirkkauteen)
Gooch tyyppinen täyttö (jatkuvilla liukuväreillä)

Syvyysterävyys
Syvyysterävyys (DOF) simuloi fyysisten lisenssi-järjestelmien puutteellisia tarkennus ominaisuukisa, kuten biologiset silmät ja kamerat. DOF lisää visualisoinnin realismin määrää sumentamalla ei-tarkennettavat alueet. Sitä voidaan käyttää myös ”naamioimaan” näkymän alueita, kuten etäinen ympäristö.

Asetukset DOF:lle ovat:
Tarkenusetäisyys, säde, F-stop, Bokeh abberations (ylivaloittuneiden alueiden efekti kuvassa kun ne eivät ole tarennettu), syvyysterävyyden yksityiskohdat, Rhino näyttöikkunan ruudunkaappaus. Brazil materiaalit voidaan simuloida ja esittää realiaikaisessa ikkunassa. Bazil visualisointi ilman DOF efektiä. Kaikki on tarkennettuna. Syvyysterävyys käytössä. DOF polttoetäisyydellä joka tarkentuu ensimmäiseen lasiin. Keskimmäinen lasi on tarkennettuna. Syvyysterävyys efekti sumentaa molemmat objektit, sekä etu- että taka-alalla. Kenttä on keskitetty kolmannen objektin ympärille.

Prosessuaaliset tekstuurit
Brazil tukee sekä bittikarttaa että prosessuaalisia tekstuureja. Bittikartta tekstuurit käyttävät kuvia ( väripixeleiden verkko).Kun taas prosessuaaliset tekstuurit on määritelty matemaattisella toiminnolla. Prosessuaaliset tekstuurit eivät kärsi piirtotarkkuuden tai ruudukoinnin ongelmista, ja niiden käyttäytymistä on helppo muuttaa. Prosessuaaliset tekstuurit on simuloitu Rhinon näyttöikkunassa tehden mukautuksesta helppoa.

Joitakin Brazilin sisäänrakennettuja toimintoja:
Ruudutus, Täplitys, Liukuväri, Marmori, Kohina, Tiili, Rypytetty

kehittyneitä määritelmiä voidaan käyttää muiden realististen materiaalien, kuten puun ja kiven, luomiseen.

Korkea dynaaminen värivalikoima
Brazil on korkea dynaaminen valikoima (HDR) moottori.

HDR visualisointi moottorilla värejä ei ole rajattu musta~valkoinen valikoimaan. Värit voivat olla kirkkaampia kuin valkoinen ja tummempia kuin musta. ”kirkkaamaat-kuin-valkoinen” värit ovat tärkeitä vaikkei tietokoneen näyttö pystykkään esittämään niitä, oska värit visualisoinnissa ovat usein laimennettu osittaisen heijastumisen tai taittumisen takia.

Korkean dynaamisen värivalikoiman yksityiskohdat

Ei korkea dynaamisia valikoiman värejä. Pallon materiaali on osittain heijastunut, mikä tarkoittaa että jäljelle jäävä väri heijastuksen jälkeen on noin ¼ siitä mitä sen pitäisi olla.

Valkoinen alue pallon heijastuksessa antaa kirkkaampi-kuin-valkoinen värin.

Alueet ovat kymmenen kertaa kirkkaampia kuin valkoinen, joten myös seuraavat värit ovat kirkkaampia kuin valkoinen. Se on rajoitettu tietokoneen värikirjoon. Kiilto efektiä joka parantaisi visuaalisesti kirkkautta, ei ole oikeasti mahdollista esittää tämän visualisoinnin tarkkuudella.

Epäsuoran valaistuksen vaikutukset
Värit voidaan myös laimentaa epäsuoran valaistuksen kautta. Tämä näkymä on valaistu sekä suoraan (pistevalonlähteen läpi vasemmalle, joka heittää hallitsevan varjon) että epäsuoraan: Jos putken kirkkaus on säädetty nollaan, siitä tulee kokonaan musta, ja vain pistevalonlähde objektista lähtevä suora valo esiintyy tässä näkymässä. Putken kirkkaus on säädetty puoleen normaalista kirkkaudesta, mikä tarkoittaa sitä että liukuvärit violetista vaaleanpunaiseen näkyvät putkessa puoliksi yhtä tummana. Jokatapauksessa, kuvassa on jo hieman epäsuoraa vaalenpunertavaa väriä maassa putken ympärillä. Kun kirkkaus on säädetty 1.0:aan, näemme liukuvärin jossa on huomattava määrä epäsuoraa vaalenpunaista, erityisesti maassa putken seinien sisäpuolella, joka on avoin kaikista suunnista. Tässä vaiheessa näkymä ei ole vielä HDR. Kun nostamme putken kirkkautta kaksi kertaa sen normaali värin, putken takaosan (jonka pitäisi olla vaalenpunainen) kirkkaus on nostettu niin korkealle että siitä on tullut kirkkaampi kuin valkoinen. Se on edelleen vaalenpunainen, mutta se on liian kirkas esitettäväksi näytöllä oikein. Kun nostamme kirkkaus kertoimen viiteen, kirkkampi-kuin-valkoinen raja on sijoittunut lähemmäs liukuvärin tummaa päätä. Epäsuora valo valitsee nyt maassa lähellä putkea pisteeseen asti jossa osa siitä on jo rikkonut valkoisen rajan. Kirkkaus on säädetty jälleen yhteen, mutta epäsuoran valaistuksen voimakkuutta ja kylläisyyttä on nostettu.Tämä luo fyysisesti epäaidon näkymän, joka käyttää Brazilin HDR toimintoja tarkentamatta HDR värejä.

Yleinen valaistus (Global Illumination)
Yleinen valaistus on toiminto jonka löydät suurimmasta osasta moderneista visualisointi käyttöjärjestelmistä, mukaanlukien Brazil. Yleinen valaistus käyttää sekä suoraa että epäsuoraa valaistusta realistisen kuvan luomisksi. Suora valaistus on prosessi jossa valoobjektit heittävät valon objektin ylle luoden kirkkaita alueita pinnoille jotka kohtaavat valonlähteet, tummemmat alueet pinnoissa jotka eivät kohtaa valonlähdettä ja varjot kun pinnat eivät ”nää” valonlähdettä suoraan johtuen samasta esteestä. Kun pinta on valaistu suoraan se lähettää fotoneja joista osan muut pinnat kaappaavat, jotka meidän silmämme tai kamera kaappaavat. Epäsuoran valaistuksen vaikutus on suhteellisen pieni verrattuna suoraan valaistukseen. Silti se on hyvin tärkeä kuvan realistisen laadun kannalta.

Yleisen valaistuksen yksityiskohdat Näyttöikkunan kuvankaappaus tästä näkymästä. Kolme valoa kolmella etäisyys värillä (vihreä, violetti ja keltainen) on sijoitettu muodon ympärille. Epäsuora valaistus on käytössä. Valo on saanut kimmahtaa vielä kerran, mikä tarkoittaa että kuvan yllä olevat suljetut alueet ovat nyt niiden läheisyydessä olevienpystysuorien pintojen epäsuorasti valaisemia. Kuva on menettänyt jonkiin verran kontrastia, mutta se on uskottavampi. Vain hyvin harvoin kohtaat todellisuudessa absoluuttista mustaa ympärilläsi. Visualisoitu näkymä ainoastaan suoralla valaistuksella. Kuvioiden välissä on kohtia joissa kaikkien valojen varjot osuvat päällekkäin ja joissa suoraa valonlähdettä ei ole nähtävissä. Näistä alueista on tullut kokonaan mustia.

Hajanainen valonsironta Tämä esimerkki näyttää värin vuotamisen ja valontiheyden epäsuorassa valaistuksessa. Tämä kuva osoittaa kaikkien suorien valaistuksien yhteisvaikutuksen. Valo-objektien lukumäärän sijaan, tämä näkymä on valaistu epätarkalla ja hajanaisella valkoisella valolla. Visuaalinen aivolohkomme torjuu tämän kuvan väärennöksenä, koska maatasolla ja pallolla on täysin erilaiset sävyt ja värikylläisyys komponentit. Kun sallimme epäsuoran valaistuksen, visualisoinnin realistisuus kasvaa huomattavasti. Epäsuora valaistus vaikuttaa sekä maatasoon että palloon. Lähikuva tästä visualisoinnista näyttää hajanaisen yleisen valaistuksen haihtumisen kiun etäisyys pienentää objektin efektiä. Lähimpänä ympyrää olevilla maatason alueilla on eniten kontrastia ja näemme nämä alueet pallon värillisinä raitoina. Kun liikumme kauemmas, oranssi ja vihreä epäsuora valaistus alkavat sekoittua.